VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
I. BENDROJI DALIS
- UAB „Jūsų medicinos namai“ (toliau – Klinika), įmonės kodas 306107268, veikianti veiklos adresu J. Basanavičiaus g. 8-3, Kuršėnai, yra ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga.
- Klinika veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos (toliau – LR) įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais, medicinos standartais (medicinos, higienos normomis), įstatais bei šiomis vidaus tvarkos taisyklėmis (toliau – Taisyklės), kurios sudarytos vadovaujantis LR Sveikatos sistemos įstatymu, LR Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, LR Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, LR Civilinio kodekso atitinkamais straipsniais, kurie yra pagrindas paciento ir įstaigos santykių reglamentavimui.
- Taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 46 straipsnio reikalavimus ir nustato bendruosius darbuotojų, pacientų ir jų atstovų tarpusavio santykių principus bei elgesio normas.
- Klinikoje teikiamos privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) ir paciento lėšomis apmokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurios nurodytos Klinikai išduotoje asmens sveikatos priežiūros licencijoje.
- Klinika yra apsidraudusi bendrosios civilinės ir medicinos darbuotojų profesinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimu.
- Taisyklių privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai ir lankytojai.
- Taisyklės laikomos registratūroje, prieinamos susipažinimui visiems Klinikos pacientams bei skelbiamos Klinikos internetiniame puslapyje jusumn.lt.
II. KLINIKOS DARBO LAIKAS
8. Klinikos darbo laikas skelbiamas Klinikos internetiniame puslapyje https://jusumn.lt/ , ant Klinikos durų ir yra prieinamas susipažinti kiekvienam Klinikos pacientui. Minėtose vietose skelbiama informacija ir apie tai, kas ir kur teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas Klinikos nedarbo metu.
9. Klinikos administracijos darbo laikas:
pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.,
penktadieniais nuo 8.00 val. iki 15.45 val.,
pietų pertrauka nuo 12.00 val. iki 12.45 val.
III. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA
10. Norėdami gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti, juridiniai ir fiziniai asmenys gali raštu (įskaitant el. paštą) arba žodžiu kreiptis į Klinikos vadovybę ir funkcinius padalinius (administraciją) arba Klinikos padalinių darbuotojus tiesiogiai arba susisiekę telefonais, kurie skelbiami Klinikos internetiniame puslapyje https://jusumn.lt/ bei Klinikos padaliniuose esančiose informacijos lentose.
11. Klinikos nedarbo metu dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ūmiai susirgę pacientai turi kreiptis į priėmimo-skubios pagalbos skyrių ar ligoninę, su kuria sudaryta sutartis dėl paslaugų teikimo Klinikos nedarbo metu.
12. Pacientų kreipimosi į Kliniką tvarka:
12.1. Klinikos registratūroje pacientai supažindinami su vidaus tvarkos taisyklėmis, teikiamomis paslaugomis, jų teikimo sąlygomis, kainomis, sveikatos draudimo rūšimis, teikiamų paslaugų apmokėjimo iš PSDF lėšų tvarka, galimybe gauti planinės ar būtinosios pagalbos paslaugas, mokėjimo už paslaugas tvarka.
12.2. pacientas užregistruojamas jam tinkamu laiku pas norimą gydytoją. Registratūroje dirbantis asmuo nurodo pacientui konsultacijos datą ir laiką, gydytojo pavardę, kabineto numerį, primena, kad atvykęs pacientas su savimi turėtų asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir siuntimą (jei jis reikalingas). Konsultacijos laikas priklauso nuo jau užsiregistravusių pacientų eilės pas konkretų gydytoją.
12.3. pacientas, užsiregistravęs telefonu, atvykęs nustatytą dieną, turi kreiptis į registratūrą bendra tvarka ir pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pacientai, apsidraudę papildomu sveikatos draudimu (ERGO, SEB ir pan.), privalo pateikti papildomą sveikatos draudimą liudijančius dokumentus.
12.4. registratūroje pacientui užvedama ir pildoma „Asmens sveikatos istorija“ (forma Nr. 025/a), į kurią įklijuojama ir pagal atitinkamas grafas paciento ir registratūros darbuotojo užpildoma direktoriaus patvirtintas Paciento valios pareiškimas. Paciento asmens kodas suvedamas į informacinę sistemą Foxus (toliau – IS) ir suformuojamas individualus asmens sveikatos istorijos numeris (Foxus ID), kuris užrašomas tituliniame „Asmens sveikatos istorijos“ lape ir atskirai užrašomas pacientui, kaip tapatybės nustatymo priemonė. Taip pat „Asmens sveikatos istorijos“ antrame lape supildomi tikslūs reikalingi asmens duomenys (telefono nr. suvedimas į IS būtinas).
12.5. pacientui pageidaujant, kad sveikatos priežiūros paslaugos būtų teikiamos neatskleidžiant asmens tapatybės, paslauga teikiama vadovaujantis 2010 m. kovo 4 d. LR SAM įsakymu Nr. V – 178 „Dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, kai neatskleidžiama asmens tapatybė, tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pacientai, ne jaunesni kaip 16 metų, turi teisę į asmens sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis.
13. Asmenys, apdrausti valstybiniu sveikatos draudimu kitose Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalyse ir Šveicarijos Konfederacijoje, tam įrodyti pateikia Europos sveikatos draudimo kortelę (toliau – ESDK), ESDK pakeičiantį sertifikatą arba struktūrizuotą elektroninį dokumentą (toliau – SED) S045, kurie suteikia teisę gauti būtinosios medicinos pagalbos paslaugas ir būtinus kompensuojamuosius vaistus bei medicinos pagalbos priemones; dokumentą DA1 (arba E123 formos pažymą, arba SED DA002), kuris suteikia teisę gauti būtinosios medicinos pagalbos paslaugas, būtinus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar paūmėjus profesinei ligai; dokumentą S2 (arba E112 formos pažymą, arba SED S010), kuris suteikia teisę gauti šiame dokumente nurodytas planines kompensuojamąsias paslaugas ir kompensuojamuosius vaistus bei medicinos pagalbos priemones; dokumentą S3 (arba SED S008), kuris suteikia teisę tęsti Lietuvoje pradėtą gydymą, kurio išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis.
14. Be išankstinės registracijos priimami pacientai, kuriems reikalinga būtinoji medicininė pagalba.
15. Pacientui be perspėjimo pavėlavus į planinę konsultaciją ar tyrimą daugiau kaip 10 minučių, paslauga gali būti nebeteikiama arba perkeliama vėlesniam laikui.
16. Jei pacientas negali atvykti į konsultaciją paskirtu laiku, jis privalo apie tai iš anksto (ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) valandas iki paskirto laiko pradžios) pranešti paskambindamas telefonu arba asmeniškai atvykęs į Kliniką.
17. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas konsultuoja pacientą ilgiau negu numatyta, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. Siekiama, kad užsiregistravęs pacientas būtų priimtas ne vėliau kaip per 15 minučių. Klinikos darbuotojai apie gydytojo vėlavimą pacientą informuoja žodžiu.
18. Gydytojui susirgus ir/ar nesant galimybės konsultuoti užsiregistravusius pacientus, registratūros darbuotojai pacientus informuoja skambučiu.
19. Sutikimą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo duoda (išreiškia) pats pacientas arba jo atstovas. Paciento sutikimas dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo patvirtinamas raštu, pasirašant direktoriaus patvirtintą patvirtiną pacientų prisirašymo Klinikoje formą ir Pacientų valios pareiškimą.
20. Nepilnamečiui pacientui iki 16 metų asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus. Visais atvejais paciento atstovai neturi teisės trukdyti dirbančiam personalui.
21. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
22. Asmenims, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichotropinių medžiagų, asmens sveikatos priežiūros paslaugos Klinikoje neteikiamos (išskyrus būtinąją medicinos pagalbą).
23. Laikoma, kad savanoriškai į Kliniką dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų atvykęs pacientas yra informuotas ir sutinka, kad sveikatos priežiūros specialistas jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinus tyrimus ir gydymo procedūras, nes Klinika yra užtikrinusi, kad visa būtina informacija pacientui būtų suteikta (prieinama) jo buvimo ar lankymosi šioje Klinikoje metu, o Klinikos darbuotojai atsakytų į visus paciento klausimus, susijusius su šia informacija.
24. Pacientui ar jo atstovui atsisakius pasirašyti Paciento valios pareiškimą, asmens sveikatos priežiūros paslaugos neteikiamos. Sutikimo formos ir kiti Klinikos dokumentai pagal paciento prašymus ar reikalavimus nekoreguojami, atskirų žodžių ar frazių išbraukymai juose neleidžiami.
IV. NEMOKAMŲ IR MOKAMŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
25. Nemokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos (išskyrus būtinosios medicininės pagalbos paslaugas) teikiamos tik apdraustiems PSDF lėšomis.
26. Neapdraustiems PSDF lėšomis pacientams visos asmens sveikatos priežiūros paslaugos yra mokamos. Nemokamai teikiama tik būtinoji medicininė pagalba.
27. Pagal sutarties su TLK teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūrą, asmenims, apdraustiesiems PSDF ir pateikus galiojantį gydytojo siuntimą, bazinę kainą už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas apmoka TLK. Šios paslaugos yra suteikiamos eilės tvarka, atsižvelgiant į planinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kiekį, kuris apmokamas pagal sutartį su TLK.
28. Asmenims, apdraustiesiems PSDF lėšomis, kai bazinę kainą už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas apmoka TLK, už savo iniciatyva pasirinktas brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, šių paslaugų, medžiagų, procedūrų faktinių kainų ir nemokamų paslaugų, medžiagų, procedūrų bazinių kainų skirtumą apmoka jie patys.
29. Už suteiktas paslaugas pacientas privalo susimokėti, kai:
29.1. nėra apdraustas PSDF lėšomis ir neturi bedarbio statuso;
29.2. asmuo kreipiasi be gydytojo siuntimo arba siuntimas yra negaliojantis;
29.3. pageidauja papildomų paslaugų, kurias pasirenka pats;
29.4. pageidauja gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas anonimiškai, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis;
29.5. kreipiasi užsienio šalių piliečiai, asmenys be pilietybės, nepriskiriami nuolatiniams LR gyventojams, išskyrus Europos Sąjungos šalių narių piliečius, pateikusius jų draustumą patvirtinantį dokumentą, kuriems būtinoji pagalba teikiama nemokamai;
29.6. pacientas, norėdamas gauti paslaugą be eilės, skubos tvarka, jam sutinkant, pats už ją sumoka.
30. Gydytojų konsultacijos metu paskirti laboratoriniai ir kiti reikalingi tyrimai ar procedūros (nefinansuojamos iš TLK), paciento apmokami pagal direktoriaus patvirtintame kainyne nurodytas kainas.
31. Papildomų pažymų apie sveikatos būklę išdavimas pacientų prašymu, Draudimo bendrovių prašymu, Advokatų kontorų prašymu ir t.t. yra paciento apmokamas pagal direktoriaus patvirtintame kainyne nurodytas kainas.
32. Kai Klinika yra išnaudojusi lėšas (lėšų limitą), numatytas sutartyje su TLK, Klinikos administracija matomoje vietoje paskelbia, kad laikinai, dėl lėšų trūkumo, negali teikti tam tikrų planinio gydymo paslaugų, o apdraustasis PSDF lėšomis pacientas, norėdamas gauti paslaugą skubos tvarka, jam sutinkant, pats už ją sumoka. Paciento pasirinkimas patvirtinamas parašu, pasirašant direktoriaus patvirtintoje paciento sutikimo formoje.
33. Už mokamas paslaugas pacientas susimoka grynais ar mokėjimo kortele kasoje. Pacientui susimokėjus, išduodamas kasos kvitas arba išrašoma sąskaita faktūra. Pacientas turi teisę mokėti pavedimu, jei tokį pageidavimą suderinam su administracija. Klinika turi teisę atsisakyti priimti mokėjimą pavedimu.
34. Dėl objektyvių priežasčių nesuteikus pageidaujamų mokamų paslaugų, už paslaugas sumokėti pinigai yra grąžinami. Asmuo, pageidaujantis susigrąžinti sumokėtus pinigus, Klinikos direktoriui privalo pateikti prašymą su atsakingo už pacientui mokamos paslaugos suteikimą darbuotojo rašytiniu patvirtinimu, jog konkreti paslauga nebuvo suteikta, bei pridėti dokumentą, patvirtinantį apmokėjimo faktą (kasos kvitą, kasos pajamų orderį ar kt.).
35. Duomenys apie pacientui suteiktas mokamas paslaugas pažymimi asmens medicinos dokumentuose – IS Foxus.
36. Už mokamų paslaugų teikimo procedūrų pažeidimus atsako šias procedūras pažeidę Klinikos darbuotojai.
37. Mokamų paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašas bei atskirų mokamų paslaugų sąrašai ir kainos tvirtinami bei keičiami Klinikos direktoriaus įsakymu ir laikomi pacientams prieinamoje vietoje.
V. PACIENTO (JO ATSTOVO) TEISĖS IR PAREIGOS
38. Paciento teises ir pareigas reglamentuoja LR pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas bei šios taisyklės.
39. Pacientas turi teisę į kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių rodiklius ir jų turinio reikalavimus nustato LR sveikatos apsaugos ministras.
40. Paciento teisių negalima varžyti dėl jo lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų, taip pat dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
41. Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį teikiant paslaugas pacientui.
42. Pacientas turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą. Įgyvendinant šią teisę, paciento teisė gauti nemokamą sveikatos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka gali būti ribojama.
43. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas nemokamas paslaugas, mokamas arba dalinai mokamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.
44. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, nepageidaujamą poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją gydytojas pacientui turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
45. Sprendimą neteikti pacientui informacijos, kuri gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei, priima gydantis gydytojas, išskyrus atvejus, kai įstatymai nustato kitokią tokio sprendimo priėmimo tvarką. Apie sprendimo neteikti informacijos priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai pacientui atsirasti, visa informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Informacija pacientui pateikiama, kai išnyksta žalos atsiradimo pavojus.
46. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Informacijos atsisakymą pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu, pasirašydamas Paciento valios pareiškimą.
47. Paciento teisė nežinoti gali būti neįgyvendinama, kai informacijos nepateikus pacientui ar kitiems asmenims, gali atsirasti žalingų pasekmių ir tų pasekmių negalima išvengti pateikus informaciją paciento šeimos nariams, jo įstatyminiam atstovui ar kitiems asmenims. Apie informacijos pateikimą pacientui gydytojas pažymi paciento medicinos dokumentuose.
48. Už nepilnamečius pacientus iki 16 metų amžiaus, taip pat už kitus pacientus, kurie dėl savo būklės negali objektyviai vertinti diagnostikos ir gydymo metodikų, pasirenka ir pasirašo jų įstatyminiai atstovai.
49. Pacientas bet kada raštu gali pakeisti savo sutikimus.
50. Teikiant būtinąją (pirmąją ar skubiąją) medicinos pagalbą pacientui, kuris dėl amžiaus ar sveikatos būklės negali tinkamai išreikšti savo valios, yra būtinas paciento įstatyminio atstovo sutikimas. Pacientas, kiek įmanoma, dalyvauja, kai sprendžiamas sutikimo gydytis klausimas.
51. Pacientas turi teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus gali būti renkama tik pacientui sutikus ir tik tuo atveju, kai yra būtina ir padeda diagnozuoti ligą, gydyti ar slaugyti.
52. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu suteikti informaciją apie tai, ar Klinika tvarko jo asmens duomenis ir, jei taip, susipažinti su tvarkomais asmens duomenimis; pacientas turi teisę gauti jo paties pateiktus asmens duomenis, kurie yra tvarkomi jo sutikimo ar sutarties vykdymo pagrindu, raštu ir, jei įmanoma, perduoti tokius duomenis kitam paslaugų teikėjui (duomenų perkeliamumas).
53. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu ištaisyti jo asmens duomenis ir (arba) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą – tuo atveju, kai susipažinus su asmens duomenimis yra nustatyta, kad duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs.
54. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu ištrinti jo asmens duomenis (ar apriboti jų tvarkymą), kurie yra tvarkomi tik su jo sutikimu, jei pacientas atšaukia atitinkamą sutikimą. Ši teisė netaikoma, jei asmens duomenys, kuriuos prašoma ištrinti, yra tvarkomi ir kitu teisiniu pagrindu.
55. Pacientas turi teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jo asmens duomenys, jeigu asmens duomenų tvarkymo pagrindas yra teisėti interesai, įskaitant profiliavimą tiesioginės rinkodaros tikslais.
56. Pacientas turi teisę duomenų apsaugos klausimais kreiptis tiesiogiai į Kliniką teikiant rašytinį prašymą asmeniškai, paštu, per atstovą ar elektroninių ryšių priemonėmis (bendruoju Klinikos el. paštu), žodžiu (bendruoju Klinikos telefonu) arba kreipiantis tiesiogiai į Klinikos duomenų apsaugos pareigūną el. paštu dap.digai@gmail.com arba tel. Nr. +370 685 77024. Pacientų prašymus dėl duomenų subjekto teisių Klinika nagrinėja nemokamai. Prašymą nagrinėti gali būti atsisakyta arba už tai gali būti imamas atitinkamas mokestis, jei prašymas yra aiškiai nepagrįstas arba perteklinis, taip pat kitais norminiuose aktuose nustatytais atvejais.
57. Pacientas turi teisę kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, nepavykus išspręsti duomenų apsaugos klausimų su Klinika.
58. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienerius metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos. Klinikos administracija, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Veiksmai vykdomi vadovaujantis skundų nagrinėjimo tvarka.
59. Pacientas turi teisę pareikšti savo nuomonę apie teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybę žodžiu arba raštu.
60. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Klinikos darbuotojais.
61. Pacientas sveikatos priežiūros specialistui turi suteikti teisingą ir visą informaciją apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ar vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
62. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus, rekomendacijas, nurodymus.
63. Pacientas privalo laikytis nustatytos registracijos ir priėmimo pas sveikatos priežiūros specialistus tvarkos.
64. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais Klinikos darbuotojais ir kitais pacientais bei lankytojais.
65. Pacientas privalo tausoti laikinai jam patikėtą ir bendrojo naudojimo turtą.
66. Apie pasikeitusį adresą ar kitus kontaktinius duomenis pacientas turi informuoti registratūros darbuotoją.
67. Pacientai Klinikos patalpose privalo laikytis viešosios tvarkos: netriukšmauti, nerūkyti, nevartoti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, laikytis asmens higienos.
68. Pacientams, jų atstovams bei lankytojams draudžiama fotografuoti ir/ar filmuoti Klinikos patalpas, personalą ir kitus pacientus be išankstinio raštiško Klinikos administracijos ir, atitinkamai, personalo ir kitų pacientų sutikimo.
69. Pacientams ar jų lankytojams draudžiama palikti be suaugusiųjų priežiūros kartu atsivestus vaikus.
70. Pacientams, jų atstovams bei lankytojams Klinikos patalpose draudžiama triukšmauti ar kitaip trikdyti viešąją tvarką, necenzūriniais žodžiais ir gestais įžeidinėti personalą, agresyviai elgtis, lošti azartinius žaidimus.
71. Pacientams draudžiama turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą.
72. Pacientas už savo veiksmais Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako LR įstatymų nustatyta tvarka.
73. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
VII. PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
74. Esant medicininėms indikacijoms, Klinika išduoda pacientui tinkamai įformintą siuntimą teikti jam aukštesnio lygio ar kito profilio sveikatos priežiūrą, prieš tai pacientui paaiškinus, kur jam gali būti suteikta reikiamo lygio pagalba.
75. Esant medicininėms indikacijoms, kviečiama greitoji medicinos pagalba pervežimui į kitas gydymo įstaigas
8. KLINIKOS TEISĖS IR PAREIGOS
76. Klinika garantuoja, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikia specialistai, turintys licencijas atitinkamai veiklai, kurie vadovaujasi teisės aktų nustatytais šių paslaugų teikimo reikalavimais ir jų teikimo metodikomis.
77. Klinikoje dirbančių sveikatos priežiūros specialistų ir kitų darbuotojų teisės pagal jų kompetenciją:
77.1. teikti tik licencijoje nurodytas gydymo paslaugas Klinikos patalpose;
77.2. pacientams pageidaujant – konsultuoti telefonu;
77.3. išrašyti receptus, laikinojo nedarbingumo, nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimus, mirties liudijimus bei kitus medicinos dokumentus LR teisės aktų nustatyta tvarka;
77.4. turėti asmeninį spaudą, išduotą LR sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
77.5. bendradarbiauti su kitais sveikatos priežiūros specialistais;
77.6. esant medicininėms indikacijoms ir neaiškiais atvejais siųsti pacientus konsultuotis, hospitalizuoti, tirti ir kitoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti;
77.7. gauti darbui būtiną informaciją apie savo pacientus LR teisės aktų nustatyta tvarka;
77.8. atsisakyti teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei tai prieštarauja sveikatos priežiūros specialisto profesinės etikos principams arba gali sukelti realų pavojų paciento ar sveikatos priežiūros specialisto gyvybei, išskyrus atvejus, kai teikiama būtinoji medicininė pagalba;
77.9. tobulinti profesinę kvalifikaciją LR teisės aktų nustatyta tvarka;
77.10. dalyvauti pasitarimuose, konferencijose, nagrinėjančiose sveikatos priežiūros klausimus;
77.11. teikti siūlymus Klinikos administracijai dėl pacientų tyrimo, gydymo ir profilaktikos gerinimo.
78. Klinikoje dirbančių sveikatos priežiūros specialistų ir kitų darbuotojų pareigos pagal jų kompetenciją:
78.1. teikti būtinąją medicininę pagalbą vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro patvirtintais teisės aktais;
78.2. nepriskirtais jo kompetencijai atvejais siųsti pacientą konsultuotis ir gydytis pas atitinkamos srities specialistą;
78.3. pacientui raštu atsisakius asmens sveikatos priežiūros paslaugų, išaiškinti pacientui apie riziką sveikatai bei perspėti apie galimas komplikacijas;
78.4. bendradarbiauti su kitais Klinikos darbuotojais, asmens bei visuomenės sveikatos priežiūros, slaugos ir socialinės rūpybos darbuotojais bei specialistais;
78.5. propaguoti sveiką gyvenseną, ligų prevencijos ir sveikatos ugdymo priemones;
78.6. laikytis profesinės etikos principų, gerbti pacientų teises ir jų nepažeisti;
78.7. tobulinti profesinę kvalifikaciją LR sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;
78.8. laikytis sveikatos priežiūros specialisto praktikos licencijavimo taisyklių tvarkyti dokumentus LR teisės aktų nustatyta tvarka;
78.9. teikti statistines ir kitas privalomas atskaitomybės žinias LR teisės aktų nustatyta tvarka;
78.10. taikyti LR įteisintus tyrimo, diagnostikos ir gydymo metodus;
78.11. paciento tyrimo, gydymo, profilaktinio darbo rezultatus aiškiai ir įskaitomai įrašyti į medicinos dokumentus;
78.12. pranešti nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui apie išaiškintą arba įtariamą ūmią registruojamąją užkrečiamąją ligą, apsinuodijimą maistu bei profesinį apsinuodijimą arba namuose esantį sergantįjį infekcine liga bei infekcinių ligų užkratų nešiotoją, sanitarijos-epidemiologijos režimo pažeidimą LR teisės aktų nustatyta tvarka;
78.13. pranešti policijai apie sužeidimus šaltuoju, šaunamuoju ginklu arba kitus smurtinius sužalojimus, įtariamą vaikų nepriežiūrą, vaikų ir globojamų asmenų smurtą LR teisės aktų nustatyta tvarka;
79. Klinikoje dirbantis sveikatos priežiūros specialistas už padarytas klaidas, aplaidumą, netinkamą jam priskirtų funkcijų atlikimą ar bioetikos reikalavimų pažeidimą, taip pat už kompetencijos viršijimą atsako LR teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
80. Gydytojas, sudaręs tyrimo ir gydymo planą, supažindina su juo pacientą (jo atstovą), pažymi ligos istorijoje/ambulatorinėje kortelėje ar elektroniniuose dokumentuose.
81. Jeigu pacientas (jo įstatyminis atstovas) atsisako paskirto tyrimo ir gydymo, apie tai gydytojas įrašo ambulatorinėje kortelėje. Pacientas atsisakymą patvirtina savo parašu.
82. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę neturi būti pateikta pacientui prieš jo valią. Paciento, įskaitant asmenis nuo 16 iki 18 metų amžiaus, valia turi būti patvirtinta parašu paciento medicinos dokumentuose.
83. Paciento teisė nežinoti gali būti neįgyvendinama, kai informacijos nepateikus pacientui ar kitiems asmenims, gali atsirasti žalingų pasekmių ir tų pasekmių negalima išvengti pateikus informaciją paciento šeimos nariams, jo įstatyminiam atstovui ar kitiems asmenims. Apie informacijos pateikimą pacientui gydytojas pažymi paciento medicinos dokumentuose.
84. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kam teikti konfidencialią informaciją.
85. Informacijos suteikimas patvirtinamas paciento parašu, pasirašant Paciento valios pareiškimą.
86. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikta tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
87. Kai pacientas yra praradęs sąmonę ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tik tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
X. DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
88. Asmenys, LR Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka turintys teisę gauti rašytinę informaciją ir norintys šią informaciją gauti, pateikia raštišką paciento sutikimą (išskyrus punktuose nurodytus atvejus) Klinikai. Prašyme turi būti nurodytas norimos gauti informacijos pobūdis ir jos panaudojimo tikslas.
89. Pacientas, Klinikai teikiantis prašymą dėl rašytinės informacijos suteikimo, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jei prašymas dėl informacijos gavimo yra teikiamas el. paštu, prie prašymo suteikti informaciją privalo būti pateikta asmens, apie kurį prašoma teikti informaciją, tapatybės dokumento kopija, patvirtinta notaro (lietuvių kalba) arba teikiamas prašymas pasirašytas el. parašu. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl rašytinės informacijos, pateikia savo tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Už paslaugą mokama pagal tuo metu galiojantį direktoriaus patvirtintą paslaugų kainyną.
90. Rašytinę informaciją Klinika pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios paslaugos apmokėjimo datos, nepriklausomai nuo to, kas sumokėjo už rašytinės informacijos teikimo paslaugą. Juridiniai asmenys, sudarę susitarimus su Klinika dėl rašytinės informacijos teikimo, atsiskaito susitarime nustatyta tvarka.
91. Asmeniui pateikus rašytinį prašymą suteikti rašytinę informaciją su nuoroda „skubos tvarka“ (kai prašoma suteikti paslaugą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas), paslaugos kaina didinama 50 procentų. Rašytinės informacijos pacientui teikimo paslaugos terminas pradedamas skaičiuoti nuo šios paslaugos apmokėjimo datos.
92. Tuo atveju, kai Klinika neturi prašomos rašytinės informacijos (neturi medicinos dokumentų apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas), ji apie tai informuoja pareiškėją raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos ir grąžina asmeniui sumokėtą įmoką už paslaugą.
93. Rašytinę informaciją, neturint raštiško paciento sutikimo, teisės aktų nustatyta tvarka nemokamai turi teisę gauti institucijos ir kitos įstaigos, kurioms LR įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą.
94. Konfidencialumo reikalavimas netaikomas ir informacija (ligos istorijų ir kitų medicininių dokumentų originalai, kopijos, nuorašai (išrašai), pažymos apie gydymąsi ir t.t.) gali būti suteikta tik tarnybiniais tikslais, neturint raštiško paciento sutikimo:
94.1. sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas arba atliekama jo sveikatos ekspertizė;
94.2. institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas;
94.3. teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, savivaldybių vaiko teisių apsaugos skyriams bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia LR įstatymai.
95. Vadovaudamasi LR įstatymais ir kitais teisės aktais, Klinika informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva (nesant oficialaus prašymo) ir be paciento sutikimo šiais atvejais:
95.1. kai reikia pranešti apie nusikaltimą;
95.2. savivaldybių vaiko teisių apsaugos skyriams pagal vaiko gyvenamąją vietą nedelsiant, esant būtinumui ginti vaiko teises ir interesus, taip pat esant pagrįstam įtarimui, kad pažeistos vaiko teisės;
96. Teikiamą informaciją apie pacientą pasirašo gydantis ar gydęs gydytojas. Lydraštį pasirašo Klinikos administratorė.
XI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
97. Kilus ginčui ar konfliktui tarp paciento ir Klinikos darbuotojo, pacientas gali kreiptis į Klinikos administratorių ir prašyti žodžiu išspręsti susiklosčiusią situaciją.
98. Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento teisės, pacientas (jo atstovas) raštu kreipiasi į Klinikos direktorių, laikydamasis Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatyto pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos turinio ir formos reikalavimų. Klinikos direktorius ar jo įgaliotas asmuo per įmanomai trumpą laiką, išnagrinėja kreipimąsi ir raštu praneša pacientui (jo atstovui) apie nagrinėjimo rezultatus. Priklausomai nuo skundo aplinkybių skundui ištirti gali būti priskirtas vidaus medicinos auditorius vienasmeniškai arba sudaryta komisija.
99. Pateikiant skundą Klinikoje, pacientas ar jo atstovas privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija bei sutarties tarp paciento ir notaro (advokato) kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
100. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
101. Nagrinėjami tik ne anoniminiai skundai. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi.
102. Neįskaitomi šioje dalyje nurodytų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ir nurodoma grąžinimo priežastis.
103. Jeigu paciento netenkina administracijos atsakymas ar sprendimas, pacientas turi teisę kreiptis į kitas valstybines institucijas arba į teismą teisės aktų nustatyta tvarka.
XII. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
104. Darbuotojų saugos specialistas vykdo darbuotojų saugos ir sveikatos organizavimo bei kontrolės funkcijas Klinikoje, vadovaudamasis LR darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatomis bei Klinikos direktoriaus įsakymais.
XIII. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA
105. Pacientų turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai, pinigai ir kt. brangūs daiktai Klinikoje saugojimui nepriimami ir Klinika už juos neatsako.
XIV. PACIENTO IDENTIFIKAVIMO BEI NUOTOLINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
106. Prieš pradedant teikti paslaugą, reikia įsitikinti, ar ji teikiama būtent tam pacientui, dėl to pirmiausia reikia:
106.1 paklausti vardo, pavardės, 4 paskutinių asmens kodo skaitmenų ir individualaus asmens sveikatos istorijos numerio (Foxus ID);
106.2 patikrinti pateiktą informaciją sistemoje Foxus;
106.3 tik įsitikinus, kad kalbama su konkrečiu pacientu, galima pradėti teikti paslaugą.
107. Nuotolinė sveikatos priežiūros (NSP) paslauga teikiama telefonu arba elektroniniu paštu.
108. Jeigu paciento identifikuoti nepavyksta, NPS paslauga neteikiama ir jis kviečiamas atvykti į sveikatos priežiūros centrą su asmens dokumentu.
109. Pirmiausia reikia išsiaiškinti subjektyvią paciento sveikatos būklę ir jeigu paciento būklė yra stabili, gali būti teikiamos šios paslaugos:
109.1 anksčiau paskirtų vaistų ar medicinos pagalbos priemonių skyrimo pratęsimas;
109.2 atliktų tyrimų rezultatų paaiškinimas ir pakartotinių tyrimų skyrimas.
110. Suteikus NSP paslaugą, formoje Nr.025/a atliekamas įprastas įrašas (NSP paslaugos suteikimo data, laikas, paslaugos teikimo būdas (telefonu ar elektroniniu paštu), kreipimosi priežastis, paciento sveikatos būklė ir suteikta paslauga). Būtina užtikrinti duomenų, susijusių su ambulatoriniu apsilankymu ar NSP teikimu, e. recepto išrašymu, su siuntimo konsultacijai, tyrimams, gydymui, atsakymo į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui, diagnostinio tyrimo aprašymu teikimą į ESPBI IS.
111. Nusprendus NSP paslaugos neteikti (negalima įsitikinti paciento ar jo atstovo pateikiamų duomenų apie sveikatą tikrumu, prašoma paslauga nėra NSP paslauga, nes tai naujas gydymo atvejis, negalima įvertinti paciento sveikatos būklės be apžiūros, prašoma paskirti vaistų ar MPP, kurių jis anksčiau nevartojo, ir pan.), pacientas turi būti registruotas įprastine tvarka. Apie atsisakymo suteikti NSP paslaugą pacientui priežastį įrašoma Formoje Nr.025/a.
102. Svarbiausi paslaugos teikimo aspektai:
112.1 pirminė konsultacija bet kuriuo atveju vykdoma pacientui atvykus į sveikatos priežiūros centrą;
112.2 pratęsiant receptą vadovaujamasi LR sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 8 d. įsakymo Nr.112 nustatyta tvarka;
112.3 pagal tyrimų rezultatus gali būti koreguojamas gydymas, vaistų ar MPP vartojimas.